מה עובר על נהגי המשאיות בישראל

 
עודכן 16:00 30/07/2013

נהגי משאיות בישראל חיים במציאות שבה הם מנוצלים על ידי חברות הובלה רבות שכופות עליהם נסיעות ממושכות מעבר למותר בחוק. מי שמסרב נאלץ להתפטר ולאבד את פרנסתו. אילו אינטרסים עומדים מאחורי חברות ההובלה ומי ידאג לטובת הנהגים?

 
 
 
 
 

אנחנו רגילים לשמוע על נהגי משאיות שמעורבים בתאונות קטלניות, וכמובן להזדעזע. אולם בדיקה מקרוב חושפת את  המציאות היום יומית של אותם נהגי משאיות, שיכולה להסביר מדוע מתרחשות התאונות הקשות: שעות ארוכות ומתישות בדרכים, לא כולן משולמות.

 

ישראל ברק, נהג משאית ותיק, טוען כי הנהגים נדרשים להעביר את הסחורות בזמן וכל חריגה מההובלה, החל מפקק תנועה או הפסקת חשמל בנמל איננה משולמת לנהג. תנאים אלה, הופכים את הנהג הישראלי ללחוץ, עצבני ומחייבים אותו לעבוד עוד ועוד שעות על מנת להרוויח שכר מספק.

 

משרד התחבורה, שאמור לאכוף את החוק ולהגן על טובת הנהגים, בוחר להתעלם, אולי בגלל כוחה הענק של מועצת המובילים, שלא תמיד רואה את טובת הנהגים לנגד עיניה. אסף אדיב מנכ"ל ארגון העובדים 'מען' טוען כי הנהגים חייבים להתאגד ולהקים ועדי עובדים על מנת לעמוד על הזכויות שלהם "בואו נטפל במצב שבו אנשים נהרגים ברחובות" הוא קורא.

 

 

 
  
 
תגובות
הוסף תגובה 0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.